zaterdag 2 februari 2013

Gelukkige verjaardag oma!

Een lange blogpauze, althans op gebied van naaicreaties. Er is nochthans genoeg om over te schrijven: een half afgewerkte kaptrui waarvoor de gewenste rits maar niet wordt gevonden, een gymnastiekpak waarvan de bijhorende turnzak nog niet aan elkaar werd gestikt, de hier aangekondigde blogpost die nog altijd niet werd geschreven omdat ik niet weet hoe ‘het geheel’ te fotograferen,...
Aan de andere kant natuurlijk ook genoeg redenen te bedenken waarom hier niet veel naaisels werden getoond; voornaamste reden zijnde het fototoestel dat in repartie is.

Vandaag moeten we echter wel iets posten, want OMA is jarig!
Gelukkige verjaardag oma! Ik weet dat je al de hele dag op een telefoontje van je ‘verre’ dochter zit te wachten, ik weet dat je denkt dat ik je verjaardag alweer -net zoals de voorbije tien jaar of zo- vergeten ben, ik weet ook dat Louka vandaag al naar je belde want ik stond naast haar –al liet ze daarvan niks merken.

Ik hield je de hele dag in spanning, maar dit jaar vergat ik je niet!
Er is een kadootje onderweg; het postpakketje zal je echter niet op tijd bereiken vandaar dat je het pakje hier digitaal kan uitpakken:
De onderkant.


De bovenkant en een stukje van de binnenkant.


De voorzijde.


Het is een kadootje met handvaten.


Het is een ... boodschappentas.


Veel plezier met het echt uitpakken van je kadootje later deze week en geniet nog van de laatste uurtjes van je verjaardag.

Groene stof: Kona van Robert Kaufman gekocht bij Classic Quilts & Quilting.
Rode stof met bloemetjes: Eeuwen geleden gekocht in Parijs in een winkel vlakbij de Sacre Coeur.
Patroon: Zo Geknipt, het boek dat nu eventjes terug in de kast vliegt, want er is dat andere boek waar ik dringend wat zaken uit wil maken.

11 opmerkingen:

  1. Ik veronderstel dat het je mama is....en goed dat je haar in de watten legt! Ik kan dat niet meer en wees maar zeker dat het zeer doet.
    Fijne verjaardag dus aan oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! Dat is denk ik zowat de mooiste versie van die tas die ik al gezien heb! Daar kan ze alleen maar blij mee zijn :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoera voor Oma! Ze zal blij zijn. En wij kijken al uit naar je 'Stof voor durvers-creaties'!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tas voor je oma, zal ze zeker blij mee zijn!
    Ben beniewd naar het andere boek, is dat de moeite waard? Ben zelf druk bezig met Zo geknipt! voor de sew along, maar zal deze ook eens bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank u, dank u Elke! Ben vol verwachting om het originele geschenk in ontvangst te nemen!
    Kusjes en knuffels, moeke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag moeke, wat een lieve Elke heb jij... het is een super mooie tas geworden!
      Lieve groetjes,
      Marina

      Verwijderen
  6. Proficiat aan de jarige OMA... echt een mooie tas gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hippe tas voor je Oma! Enne het boek zo geknipt niet al te lang in de kast laten staan ;-) , benieuwd naar je maaksels daaruit. Leuk dat je meedoet aan onze Sew Along! Zo helemaal vanuit het verre Dubai en wat een geweldige stoffenman die Tahir!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, daar zal ze super blij mee zijn! Wat een leuke happy print, en het blijft een wijs model hé van tas !
    an
    aka: jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen