maandag 14 januari 2013

'Architextures'

Een korte blogpost, over pennenzakken ...! Gevaarlijk ogenrollend hoor ik je sarcastisch denken: 'De orginaliteit druipt hier van mijn computerscherm, de zoveelste creatieve-pennenzak-ervaring en dit om den dag te beginnen! Kan die nu werkelijk niets orgineler bedenken.'
En toch ... ik wil het pennenzakje gewoon even tonen - alvast merci voor het begrip.
Het gaat niet over die berg band-werk-pennenzakken op de achtergrond van de foto, maar over dit ene speciale exemplaar op de voorgrond.


Ik kocht de stof ‘Architextures’ van Robert Kaufman omdat mijn zusje en schoonbroer architect zijn. De modebewuste-in-Gent-winkelende vrouw kent mogelijks hun stijl, 'Twiggy' werd door 'De Vylder Vinck Taillieu' verbouwd.

Bon terug naar de pennenzakken; ik zou wel zien als de stof er was, wat ik er mee ging maken.
Eigenlijk stelt de stof niet echt veel voor en was het vooral de naam die me aansprak. Dus ... werd de zijkant van de stof -de strook waar de naam van de stof 'ARCHITEXTURES', serienummer, ontwerper, ... opstaan- op de pennenzak gestikt met fluo oranje zigzag stiksel.


Een sobere pennenzak en de 'Architextures' komt super goed uit. Ik tevreden, nu hopelijk de architeXten ook!


De bestemming van de rest van de stof daar moet nog over worden bezonnen; er zijn immers nog slechts 2 strookjes bedrukte zijkant over en dit voor 1.5 meter ongebruikte stof!

11 opmerkingen:

  1. Schoon pennenzakske!! Als ge met de rest iets groter maakt zoals ne zak foor hun `dossiers` in te steken, dan komen die lijnen misschien beter uit... denk ik...
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je hebt gelijk, ik moet er de volgende keer voor zorgen dat het zichtbare oppervlak van de stof groter is zodat ze wat beter overkomt! Merci alvast voor de tip:)

      Verwijderen
  2. Origineel. Maar dat verwachten wij van jou hé!!!
    Mooi die winkel Twiggy zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat niemand zich ooit moet excuseren voor wat voor maaksel dan dan ook. Ook al wordt het 100 keer getoond, misschien inspireert het die 100e keer toch weer iemand. Bovendien, dit is jouw plek, jij toont hier wat jij wil.
    Dit gezegd zijnde... had jij al niet iets gedaan met die zijstrook? Ik associeer dat precies met jou. En hier is dat echt zalig goed gedaan. Knap bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci....
      De laatste foto bij deze post (ivm de bladwijzers in jullie heerlijke boek) is met zijstrookjes stof! http://curlupkids.blogspot.com/2012/11/bladwijzer.html

      Verwijderen
  4. oew...mooitjes zo...maar ja met de rest? Is ze in al haar soberheid niet schoon om iets mee te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch wel origineel hoor dat blogbericht :-) Tof dat je het zo opgelost hebt, met dat strookje erop te stikken. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zeg, MOOI!
    Ik had mijn oog ook al dat stofje laten vallen.
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag zusje,

    Toch is het een heel mooi pennenzakje!
    En, eerlijk die print/stof lijkt me echt heel mooi...daar valt zeker iets mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi en erg origineel!

    Marina x

    BeantwoordenVerwijderen